This site uses cookies.
Some of these cookies are essential to the operation of the site,
while others help to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
For more information, please see the ProZ.com privacy policy.
Barbara Østergaard Дания Local time: 22:50 Член ProZ.com английский => датский + ...
May 26, 2004
Jeg har brug for en god online svensk-dansk ordbog i forbindelse med noget svensk korrespondance, jeg skal have gennemlæst. Nogle gode links?
På forhånd tak!
Venlig hilsen
Barbara Østergaard
Subject:
Comment:
The contents of this post will automatically be included in the ticket generated. Please add any additional comments or explanation (optional)
Erik Hansson Германия Local time: 22:50 шведский + ...
Ikke meget
May 26, 2004
Hej Barbara!
Jeg forstor godt dansk men skriver det ikke særdeles ofte. Undskyld alle mine fejl i dit sprog.
Etter lidt søgning på nettet fandt jeg to lenker som måske kan være til hjælp:
Hej Barbara!
Jeg forstor godt dansk men skriver det ikke særdeles ofte. Undskyld alle mine fejl i dit sprog.
Etter lidt søgning på nettet fandt jeg to lenker som måske kan være til hjælp:
Den här listan kan man faktiskt kopiera över i Word, omvandla tabellen till text och ta bort formateringen, för att sedan omvandla tillbaka till en tabell igen.
På så sätt kan man ju föra över den till Trados eller egen ordlista i Wordfinder..
Hans B
Subject:
Comment:
The contents of this post will automatically be included in the ticket generated. Please add any additional comments or explanation (optional)
Mats Wiman Швеция Local time: 22:50 Член ProZ.com c 2000 немецкий => шведский + ...
Памяти
Bra förslag Hans - någon frivillig? ;-)
May 27, 2004
Jag är mkt intresserad av att erhålla den skapade filen.
Tack på förhand!
Mats J C Wiman
Übersetzer/Translator/Traducteur/Traductor > swe ... See more
Jag är mkt intresserad av att erhålla den skapade filen.
Barbara Østergaard Дания Local time: 22:50 Член ProZ.com английский => датский + ...
Автор темы
Tak for svar!
May 27, 2004
Mange tak for jeres venlige svar! Jeg endte med at benytte mig af denne udmærkede svensk-engelske ordbog http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/swe-eng.shtml, men som I sikkert har erfaret, var jeg også nødsaget til at sende et par kudoz-termforespørgsler før det hele gik op i en højere enhed.
Mange tak for jeres venlige svar! Jeg endte med at benytte mig af denne udmærkede svensk-engelske ordbog http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/swe-eng.shtml, men som I sikkert har erfaret, var jeg også nødsaget til at sende et par kudoz-termforespørgsler før det hele gik op i en højere enhed.
Erik Hansson Германия Local time: 22:50 шведский + ...
Lista DK-SV
May 28, 2004
Hej Hans!
Bra förslag med att skapa en lista. Jag har redan en liten (ytterst minimal) dansk-svensk ordlista här på ProZ och skulle tänka mig att lägga in allt där. Hoppas du inte behöver det inom de närmaste dagarna - ge mig lite tid bara, så ordnar jag med det.
Jag antar förresten att det handlar om samma terminologi på SV-DK, så det är frågon om det är mödan värt att lägga upp en sådan lista också på ProZ. Fast då kan jag hösta in massor med B... See more
Hej Hans!
Bra förslag med att skapa en lista. Jag har redan en liten (ytterst minimal) dansk-svensk ordlista här på ProZ och skulle tänka mig att lägga in allt där. Hoppas du inte behöver det inom de närmaste dagarna - ge mig lite tid bara, så ordnar jag med det.
Jag antar förresten att det handlar om samma terminologi på SV-DK, så det är frågon om det är mödan värt att lägga upp en sådan lista också på ProZ. Fast då kan jag hösta in massor med Braunissar
Erik Hansson wrote:
Jag antar förresten att det handlar om samma terminologi på SV-DK, så det är frågon om det är mödan värt att lägga upp en sådan lista också på ProZ. Fast då kan jag hösta in massor med KudoZar
Erik
Hej Erik,
Jag hade tänkt göra den själv, det är inget större jobb med den. Någon anledning att göra en sv-dk finns inte, då det i så fall bara handlar om att byta plats på kolumnerna.
Du kan få listan av mig och lägga in den i KudoZ - jag har mer Browniz !! än jag kan göra av med de närmaste åren. Någon som vill växla - tar Rubel, Dinarer, whatever...
Hans B
Subject:
Comment:
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio
Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.
Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.